Η Γιόγκα των Μάντρας περιγράφεται στις Ουπανισάδες.
Τα Μάντρας είναι δονήσεις οι οποίες παράγονται από ορισμένους ήχους και με την απαγγελία τους απελευθερώνεται ο νούς από διάφορα αρνητικά, καταπιεσμένα συναισθήματα, άγχη, φοβίες κλπ. Διαφορετικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η Δύναμη που απελευθερώνει το Νού από τα δεσμά του, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί όλο το κρυμμένο δυναμικό του.
Το Άναχατ Νάντα είναι ο τελικός, ο ύστατος ήχος ο οποίος στην ουσία δεν είναι αντιληπτός από την ακοή.
Διάφορες μορφές δονήσεων εκδηλώνονται μέσα από ήχους οι οποίοι γίνονται αντιληπτοί από τον νού.
Αυτοί οι ήχοι αναπαρίστανται και με τα πέταλα που αντιστοιχούν σε κάθε τσάκρα. Τα τσάκρας ενεργοποιούνται με την απαγγελία των Μάντρας, η οποία μπορεί να γίνεται είτε νοητικά, είτε ψυθυριστά,είτε προφορικά πιό δυνατά, ακόμη και γραπτά,(Λικχιτ Τζάπα)
Η απαγγελία των Μάντρας έχει ορισμένους κανόνες που πρέπει να τηρούνται ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Υπάρχουν κατηγορίες των Μάντρας:
Τα Γενικά Μάντρας τα οποία μπορούν να απαγγέλονται από οποιονδήποτε αναζητητή για την κατανόηση του Νού και γενικότερα της εσωτερικής φύσης του ανθρώπου.
Στην κατηγορία αυτή υπάγεται ο αρχέγονος ήχος του ΟΜ,, το Μάντρα Σο-Χάμ κλπ
Στην επόμενη κατηγορία υπάγονται τα προσωπικά μάντρας τα οποία δίνονται για την επίτευξη ενός συγκεκριμμένου σκοπού και ανάλογα τις ανάγκες του ασκούμενου.
Τα προσωπικά Μάντρας δίνονται από τον Δάσκαλο στο μαθητή και ακολουθούνται κανόνες ως προς την χρήση τους.Όπως η καθημερινή ώρα που πρέπει να γίνεται η απαγγελία, σε ποιά στάση και επίσης η χρήση του Μάλα αφού προηγουμένως ο μαθητής προετοιμαστεί κατάλληλα.
Με την τακτική εξάσκηση σε ένα συγκεκριμμένο Μάντρα ο Νούς αποκτά συγκέντρωση, ισορροπία, και τελικά αποβάλλονται εντάσεις που η ρίζα τους βρίσκεται βαθειά στο υποσυνείδητο και οι οποίες δεν μας επιτρέπουν να υπερβούμε τα καθημερινά προβλήματα και τις αντιξοότητες στη Ζωή μας!
Προχωρώντας ακόμα πιό πέρα ο Νους ευαισθητοποιείται τόσο πολύ ώστε σαν ένα ραντάρ συλλαμβάνει δονήσεις από το περιβάλλον και τους άλλους ανθρώπους, ερμηνεύει και αντιλαμβάνεται πράγματα μέσα από την ανάπτυξη της διαισθητικής ικανότητας.
Ο μαθητής έρχεται σε επικοινωνία με τον βαθύτερο εαυτό του, βιώνει την αρμονία, την ισορροπία και τελικά την κατάσταση της απόλυτης ευδαιμονίας.